Een zomers quinoaslaatje

Standaard

Tot nietzoheelerglang geleden wist ik niet wat quinoa is. En ik wist al helemaal niet hoe ik het zou moeten klaarmaken. Zowat elke donderdag ga ik met collega’s uit eten. Donderdag veggiedag is er namelijk altijd een wisselende vegetarische dagschotel. Nietzoheelerglanggeleden dus eentje met quinoa. Onlangs merkte ik dat ze quinoa verkopen in zeer handige verpakkingen waarop zelfs staat uitgelegd wat je ermee moet doen. En op de EVA-site vond ik een receptje dat ik ondertussen al wel eens in mijn brooddoos durf meenemen naar het werk.

Ik vermoed dat EVA het niet erg vindt als ik het recept met jullie deel.

Ingrediënten voor vier personen:

250 g quinoa
100 g bloemkool
2 tomaten
0.5 komkommers
100 g prinsesseboontjes
2 bosjes basilicum
1 teentje knoflook
4 el olijfolie
2 tl balsamico azijn
zout & peper

Bereidingswijze :
Bereid de quinoa zoals aangeduid op de verpakking. Was de bloemkool en de prinsessenboontjes en kook ze afzonderlijk gaar. Snijd de komkommer en de tomaten in stukjes en hak de look fijn. Giet de olie en de azijn in een slakom, voeg zout, peper en fijngehakte basilicum toe en meng het geheel dooreen met een vork. Voeg vervolgens de groenten en de quinoa toe en meng voorzichtig.

DV_0821

Eén reactie Volgende »

Plaats een reactie