Tagliatelle met wilde paddestoelen

Standaard

Het valt mij te binnen dat we het concept ‘vegetarisch’ ruim opvatten de laatste blogs… 2 recepten met zalm, begrijp maar dat we flexitariërs zijn, steeds op zoek naar lekkere, snelle, gezonde en verantwoorde receptjes, maar niet persé alle “vereisten” voor ogen kunnen houden. 😉 (We zijn nu eenmaal flexibel…)

Maar deze keer een volmaakt veggie-recept!

Nodig: (voor 4 personen)
400g (verse) tagliatelle
400g wilde paddestoelen (tenzij u echt een kenner bent, raadt ik aan ze toch in de winkel te kopen!)
100g halfgedroogde tomaatjes
een scheut olijfolie/boter4 teentjes knoflook
Verse peterselie
schilfers Parmezaan/ Grano Padano (gemalen kaas kan ook werken als u geen schilfers vindt, maar het presenteert zo leuk!)
zout en peper

Doen:
– Paddestoeltjes schoonmaken en snijden
– gedroogde tomaten klein snijden, knoflook fijn snijden of persen en peterselie fijn hakken (Tip: mijn mama leerde mij dit heel simpel door de peterselie zonder steeltjes in een glas te doen en ze met een schaar fijn te knippen…)
– tagliatelle koken volgens instructies op verpakking
– olijfolie warmen in de pan, knoflook 2 min laten sudderen, paddestoelen (6 min) mee bakken, kruiden met peper en zout, op ’t laatste tomaatjes toevoegen
– tagliatelle afgieten, klontje boter toevoegen, champignon mengsel toevoegen, mengen.

De kaasschilfers strooi je best over de uitgeschepte borden voor een mooie presentatie!

En als je’t niet kan laten (zoals wij) kan je nog een grote schep Boursin Cuisine of iets dergelijks toevoegen (op het einde van het bakken van de paddestoelen), maar eigenlijk hoeft het echt niet.

Mjam!

Eén reactie Volgende »

  1. Alleen, een veggie eet ook geen parmezaanse kaas hoor!! 😀 maar vegan kaas is er ook en ook echt lekker!! Super recept..thnx

    • Ik ken ondertussen evenveel definities van het woord vegetariër als vegetariërs 🙂 En ik ben er zelf eentje …
      Vegan kaas is inderdaad ook heel lekker!

Plaats een reactie